perjantai 16. heinäkuuta 2010

Uskonrauhan loukkaus

mä olen ollut paljon (liikaa) mielisairaiden ihmisten lähellä, ja olen totennut seuraavan:

Terveellä ihmisellä, joka joutuu olemaan hullun lähellä pitkän aikaa, on oltava oikeus sanoa "SINÄ OLET HULLU, PRKL NIIN KUSIPÄÄ ETTÄ KUSI SUIHKUU KOHTA KORVISTA, MIELIPUOLI!"

Hänellä on oltava oikeus sanoa tämä ääneen, oman mielenterveytensä vuoksi. Se on psyykkistä itsepuolustusta. Hänen on saatava sanoa se ääneen pysyäkseen itse paremmin järjissään. Hulluilla on tietysti sama ihmisarvo kuin minulla ja minustakin voi joskus tulla hullu. Mutta kun olen loukussa jossain hullun kanssa, minulla on oikeus sanoa ja on hyväksi molemmille sanoa "VITUN HULLU!" kun toinen selittää harhaisia juttuja.

Uskonnoissa ongelma on, että vaadityaan jotain uskonrauhan kunnioittamista, mikä on sama asia kuin hullun harhojen myötäily.

Jos sä suljet samaan paikkaan terveitä ja hulluja, ja aletaan olemaan hullujen ehdoilla ja kohteliaisuudesta myötäilemään hullujen harhapuheita... tjaa.

Tätä meiltä kuitenkin vaaditaan uskontojen ja hihhuleiden kanssa.

Minä kieltäydyn tästä. En anna uskonnolliselle harhaisuudelle enkä uskonrauhalle mitään kunnioitusta. Kunnioitus pitää ansaita.

Ei kommentteja: